04/04/2014

ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ - ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                                                                           3/4/2014

Την Τετάρτη 2/4/2014 συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαρκοπούλου, το νομικό καθεστώς της χερσαίας ζώνης λιμένα Πόρτο Ράφτη ως και των καταστημάτων του παραλιακού μετώπου.
Οι απόψεις του συνδυασμού «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ» και του επικεφαλής Κώστα Αλλαγιάννη διατυπώθηκαν εγγράφως και έχουν ως ακολούθως:
«Το θέμα «Διαχείριση και λειτουργία χώρων και δραστηριοτήτων λιμανιού Αγίου Νικολάου Πόρτο Ράφτη» είναι ένα πολύ σημαντικό και ιδιαίτερο θέμα η προσέγγιση του οποίου θα πρέπει να γίνει με νηφαλιότητα και ολοκληρωμένο τρόπο.
Το θέμα του λιμανιού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντιμετωπισθεί αποστεωμένα ως ένα στενά νομικό θέμα, αλλά ως ένα θέμα ενιαίας πολιτικής τόσο από την πλευρά του δήμου όσο και όλων των υπόλοιπων φορέων που κατά την αρμοδιότητά του ο καθένας, εμπλέκεται .
Ως προς τις ειδικότερες όψεις που εμφανίζει το συγκεκριμένο ζήτημα και με την επιφύλαξη ότι θα πρέπει ο Δήμος να επεξεργαστεί και υλοποιήσει μια ολοκληρωμένη πολιτική, κρίνουμε σκόπιμο στην παρούσα στιγμή να αναφέρουμε τα εξής:
Η κρίσιμη παράμετρος για τη διαμόρφωση μιας συνολικής, ορθολογικής και όχι αποσπασματικής και ισοπεδωτικής προσέγγισης, είναι το γεγονός ότι στην περιοχή έχει , κατασκευασθεί και λειτουργεί νομίμως από πάρα πολλά χρόνια ένα λιμάνι, διαμορφώνοντας κρίσιμα λειτουργικά δεδομένα για την περιοχή.
Στην πράξη δηλαδή δεν υφίσταται το φυσικό φαινόμενο του αιγιαλού, αλλά οι κατασκευασθείσες και λειτουργούσες λιμενικές διαμορφώσεις. Συνεπώς η οριοθέτηση του αιγιαλού και της παραλίας του έτους 1961 ως όπως και ο καθορισμός της οριογραμμής της χερσαίας λιμενικής ζώνης του έτους 1969, είναι ανεπίκαιροι και πρέπει το συντομότερο δυνατό να αλλάξουν.
Θα πρέπει να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις και υπαναχωρήσεις ο επανακαθορισμός των ζωνών του αιγιαλού και της παραλίας, αλλά και ο επανακαθορισμός των ορίων της χερσαίας λιμενικής ζώνης με βάση την υφιστάμενη πραγματικότητα και τις σχετικές ανάγκες.
Παράλληλα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο λιμενικός χώρος αποτελεί σημείο αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή, θεωρούμε απαραίτητη την επεξεργασία και έγκριση ενός επιχειρησιακού σχεδίου (master plan) για το λιμάνι, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τη νομοθεσία.
Το προτεινόμενο σχέδιο θα είναι αυτό που θα καθορίσει με έναν σύγχρονο και λειτουργικό τρόπο το πλαίσιο σχεδιασμού των χρήσεων της περιοχής και γενικότερα τη χωροταξική και αναπτυξιακή κατεύθυνσή της.
Δυστυχώς όμως η απραξία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μαρκοπούλου έχει δημιουργήσει ένα τραγικό αδιέξοδο διότι δεν ανταποκρίθηκε, στην αναγκαιότητα εναρμόνισης της υφισταμένης κατάστασης και εγκατέλειψε την περιοχή στην τύχη της, χάνοντας ιδιαίτερα σημαντικά έσοδα από τα δικαιώματα χρήσης και εκμετάλλευσης (πχ. καταστήματα , κυλικείο πλαζ Αυλάκι, κυλικείο Αγίου Σπυρίδωνα, Ναυταθλητικές εγκαταστάσεις ΙΟΠΟΡ, κλπ ) που θα μπορούσαν να αποφέρουν τεράστια έσοδα και να βελτιώσουν την καθημερινή λειτουργία όλου του παραλιακού μετώπου στο Πόρτο Ράφτη.
Με την εκπόνηση και έγκριση του επιχειρησιακού σχεδίου (master plan) θα είχε περιφρουρηθεί η περιοχή από αυθαιρεσίες αλλά και θα είχε διασφαλισθεί η ορθή ανάπτυξή της.
Χρήσιμο και ωφέλιμο για την περιοχή είναι περισσότερο η συνθετική και ολοκληρωμένη επεξεργασία, διαμόρφωση και υλοποίηση μιας συνετούς, ρεαλιστικής και ωφέλιμης πολιτικής , με μακροχρόνιο ορίζοντα.»
Η προτεραιότητα των παραπάνω δράσεων συζητήθηκε διεξοδικά κατά την πρόσφατη συνάντηση του υποψηφίου δημάρχου Μαρκοπούλου Κώστα Αλλαγιάννη με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Αθανάσιο Χριστόπουλο καθώς και με αρμόδιους ανώτατους υπηρεσιακούς παράγοντες. Όλοι επέδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον και προθυμία να δοθεί λύση στο χρονίζον πρόβλημα της περιοχής, κρίνοντας ότι οι ανωτέρω δράσεις είναι οι πλέον ενδεδειγμένες.



ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ
Γραφείο Τύπου